14 Praksis/Praxis dcb23bdf7f1641c5942fc3522f445411

Praksis/Praxis

Mute
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Loaded: 0%
Progress: 0%
Stream TypeLIVE
Remaining Time -0:00
 
File Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 4) / extra readings and assignments (PART 4)
Osa 4 Perezhivanie ja praksis / Part 4 perezhivanie and praxis
File Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
File Osa 4 / Part 4: Lantolf & Poehner (2014)
Lantolf, J. P., & Poehner, M. E. (2014). Theory/Research–Practice Gap in Applied Linguistics. In Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in L2 Education (pp. 1–13). Routledge.

Tässä videosarjan viimeisessä videossa keskustelemme vygotskilaisesta praksiksesta ja siitä, miten se voi edistää tutkijan ja opettajan välistä yhteistyötä. Puhumme myös siitä, miten haasteesta alkanut prosessi johtaa muutokseen, kun teoreettisia konsepteja sovelletaan käytäntöön ja käytäntöä käytetään teorian validointiin.

In this final video in the digital resource, we will discuss Vygotskian praxis and how it can inform researcher-teacher collaboration. We will discuss how the process starting with a challenge results in a change as theoretical concepts are used to actively intervene into practice, and practice is used to validate theory.


Linkit / Links:

Dialektiikka/dialectics: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.37