5 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Obuchenie / Sociocultural theory and the (language) classroom: Obuchenie e42fa465fb254962ba83afbe4f9de7e4

Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Obuchenie / Sociocultural theory and the (language) classroom: Obuchenie

Tiedosto Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 2) / extra readings and assignments (PART 2)
Osa 2 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone / Part 2 Sociocultural theory and the (language) classroom
Tiedosto Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
Tiedosto Osa 2 / Part 2: Poehner et al. (2018)
Poehner, M. E., Kinginger, C., van Compernolle, R. A., & Lantolf, J. P. (2018). Pursuing Vygotsky’s Dialectical Approach to Pedagogy and Development: A Response to Kellogg. Applied Linguistics, 39(3), 429–433. https://doi.org/10.1093/applin/amx033

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin kiinteäkokoinen upotus on laajasti yhteensopiva ja sopivin useimpiin käyttötarkoituksiin.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin responsiivinen eli mukautuva upotus soveltuu käyttöön responsiivisilla verkkosivuilla.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Tällä videolla opit obuchenie-termin dialektisesta yhtenäisyydestä – opetus-oppimistoiminnasta. Keskustelemme siitä, miten 'obuchenie' ajaa meidät näkemään opettamisen ja oppimisen luokkahuoneessa tapahtuvat prosessit toisiinsa liittyvinä ja toisiansa välittävinä tekijöinä.

In this video, you will learn about the dialectical unity of obuchenie – teaching-learning activity. We will discuss how obuchenie compels us to see the teaching and learning processes in the classroom as interrelated and mediating one another.


Linkit / Links:

Dialektiikka/dialectics: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.37

Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / teacher-learner and learner-learner interaction: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.30

Staattinen ja dynaaminen arviointi / static and dynamic assessment: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-19.13