12 Arviointi: Vuorovaikutteinen dynaaminen arviointi / Assessment: Interactionist dynamic assessment 513b80c5e83c4b5b9267bdac30b10cee

Arviointi: Vuorovaikutteinen dynaaminen arviointi / Assessment: Interactionist dynamic assessment

Tiedosto Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 3) / extra readings and assignments (PART 3)
Osa 3: Arviointi / Part 3 Assessment
Tiedosto Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 3) / extra readings and assignments (PART 3)
Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 3) / extra readings and assignments (PART 3)
Tiedosto Osa 3 / Part 3: Poehner et al. (2016)
Poehner, M. E., Davin, K. J., & Lantolf, J. P. (2016). Dynamic Assessment. In Language Testing and Assessment (pp. 1–14). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-02326-7_18-1
Tiedosto Osa 3 / Part 3: Poehner & Leontjev (2020)
Poehner, M. E., & Leontjev, D. (2020). To correct or to cooperate: Mediational processes and L2 development. Language Teaching Research, 24(3), 295–316. https://doi.org/10.1177/1362168818783212

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin kiinteäkokoinen upotus on laajasti yhteensopiva ja sopivin useimpiin käyttötarkoituksiin.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin responsiivinen eli mukautuva upotus soveltuu käyttöön responsiivisilla verkkosivuilla.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Tällä videolla opit vuorovaikutteisesta dynaamisesta arvioinnista ja sen eroista, kun sitä verrataan interventionaaliseen dynaamiseen arviointiin. Keskustelemme myös vastavuoroisuudesta ja transsendenssista. Lisäksi selvitämme, kuinka vastavuoroisuus ja transsendenssi yhdessä mahdollistavat oppilaiden lähikehityksen vyöhykkeen tunnistamisen ja heidän taitojensa edistämisen.

In this video, you will learn about interactionist dynamic assessment and its difference in focus from interventionist dynamic assessment. We will also discuss the concepts of reciprocity and transcendence. It will be elaborated how reciprocity and transcendence together allow for diagnosing learners’ Zone of Proximal Development and promoting learners’ abilities.


Linkit / Links:

Välitys/mediation: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.15

Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / teacher-learner and learner-learner interaction: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.30

Interventionaalinen dynaaminen arviointi / Interventionist dynamic assessment: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-19.24