7 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / Sociocultural theory and the (language) classroom: Teacher-learner and learner-learner interaction
Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / Sociocultural theory and the (language) classroom: Teacher-learner and learner-learner interaction
- Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 2) / extra readings and assignments (PART 2)
- Osa 2 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone / Part 2 Sociocultural theory and the (language) classroom
- Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
- Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
- Osa 2 / Part 2: Poehner et al. (2018)
- Poehner, M. E., Kinginger, C., van Compernolle, R. A., & Lantolf, J. P. (2018). Pursuing Vygotsky’s Dialectical Approach to Pedagogy and Development: A Response to Kellogg. Applied Linguistics, 39(3), 429–433. https://doi.org/10.1093/applin/amx033
Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin kiinteäkokoinen upotus on laajasti yhteensopiva ja sopivin useimpiin käyttötarkoituksiin.
Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.
Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin responsiivinen eli mukautuva upotus soveltuu käyttöön responsiivisilla verkkosivuilla.
Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.
Tässä videossa käsittelemme yksityiskohtaisemmin kielten luokkahuoneessa tapahtuvaa välitystä. Puhumme vertaisvuorovaikutuksesta ja opettaja–oppija, vuorovaikutuksesta, sekä scaffolding-termin ("rakennusteline" eli oikea-aikainen kollektiivinen tukeminen) ja välityksen eroista.
In this video, we will discuss mediation in the language classroom in more detail. We will talk about peer and teacher-learner interaction and discuss the difference between scaffolding and mediation.
Linkit / Links:
Välitys/mediation: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.15
Lähikehityksen vyöhyke / Zone of Proximal Development: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.16
Obuchenie: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.01