6 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Palaute ja välitys / Sociocultural theory and the (language) classroom: Feedback and mediation 109b4f29b84e466b92b4aa42d1a87d92

Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Palaute ja välitys / Sociocultural theory and the (language) classroom: Feedback and mediation

Tiedosto Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 2) / extra readings and assignments (PART 2)
Osa 2 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone / Part 2 Sociocultural theory and the (language) classroom
Tiedosto Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
Tiedosto Osa 2 / Part 2: Poehner et al. (2018)
Poehner, M. E., Kinginger, C., van Compernolle, R. A., & Lantolf, J. P. (2018). Pursuing Vygotsky’s Dialectical Approach to Pedagogy and Development: A Response to Kellogg. Applied Linguistics, 39(3), 429–433. https://doi.org/10.1093/applin/amx033

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin kiinteäkokoinen upotus on laajasti yhteensopiva ja sopivin useimpiin käyttötarkoituksiin.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin responsiivinen eli mukautuva upotus soveltuu käyttöön responsiivisilla verkkosivuilla.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Tällä videolla keskustelemme palautteen eri tasoista ja siitä, mitä hyödyllinen palaute on. Tämän jälkeen opit välityksestä ohjaavana käytäntönä luokkahuoneessa, ja sen eroista palautteeseen verrattuna.

In this video, we will discuss what useful feedback is and what feedback levels are.

You will then learn about mediation as instructional practice in the classroom and its difference from feedback.


Linkit / Links:

Välitys/mediation: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.15

Lähikehityksen vyöhyke / Zone of Proximal Development: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.16

Obuchenie: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.01

Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / teacher-learner and learner-learner interaction: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.30