14 Praksis/Praxis dcb23bdf7f1641c5942fc3522f445411

Praksis/Praxis

Tiedosto Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 4) / extra readings and assignments (PART 4)
Osa 4 Perezhivanie ja praksis / Part 4 perezhivanie and praxis
Tiedosto Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
Tiedosto Osa 4 / Part 4: Lantolf & Poehner (2014)
Lantolf, J. P., & Poehner, M. E. (2014). Theory/Research–Practice Gap in Applied Linguistics. In Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in L2 Education (pp. 1–13). Routledge.

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin kiinteäkokoinen upotus on laajasti yhteensopiva ja sopivin useimpiin käyttötarkoituksiin.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin responsiivinen eli mukautuva upotus soveltuu käyttöön responsiivisilla verkkosivuilla.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Tässä videosarjan viimeisessä videossa keskustelemme vygotskilaisesta praksiksesta ja siitä, miten se voi edistää tutkijan ja opettajan välistä yhteistyötä. Puhumme myös siitä, miten haasteesta alkanut prosessi johtaa muutokseen, kun teoreettisia konsepteja sovelletaan käytäntöön ja käytäntöä käytetään teorian validointiin.

In this final video in the digital resource, we will discuss Vygotskian praxis and how it can inform researcher-teacher collaboration. We will discuss how the process starting with a challenge results in a change as theoretical concepts are used to actively intervene into practice, and practice is used to validate theory.


Linkit / Links:

Dialektiikka/dialectics: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.37