10 Assessment: Static and dynamic assessment
Assessment: Static and dynamic assessment
- Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 3) / extra readings and assignments (PART 3)
- Osa 3: Arviointi / Part 3 Assessment
- Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
- Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
- Osa 3 / Part 3: Poehner et al. (2016)
- Poehner, M. E., Davin, K. J., & Lantolf, J. P. (2016). Dynamic Assessment. In Language Testing and Assessment (pp. 1–14). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-02326-7_18-1
- Osa 3 / Part 3: Poehner & Leontjev (2020)
- Poehner, M. E., & Leontjev, D. (2020). To correct or to cooperate: Mediational processes and L2 development. Language Teaching Research, 24(3), 295–316. https://doi.org/10.1177/1362168818783212
Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin kiinteäkokoinen upotus on laajasti yhteensopiva ja sopivin useimpiin käyttötarkoituksiin.
Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.
Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin responsiivinen eli mukautuva upotus soveltuu käyttöön responsiivisilla verkkosivuilla.
Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.
Tällä videolla jatkamme dynaamisesta arvioinnista verraten sitä perinteisempään, "staattiseen" arviointiin. Keskustelemme staattisesta ja dynaamisesta arvioinnista viitaten aktuaaliseen kehitystasoon sekä lähikehityksen vyöhykkeeseen. Listaamme myös muutamia yleisimpiä piirteitä, jotka erottavat dynaamista ja staattista arviointia.
In this video, we will continue talking about dynamic assessment, comparing it with more traditional ‘static’ assessment. We will discuss static and dynamic assessment with reference to Zone of Actual Development and Zone of Proximal Development respectively. We will also list some common features that differentiate dynamic from static assessment.
Linkit / Links:
Lähikehityksen vyöhyke / Zone of Proximal Development: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.16
Dialektiikka/dialectics: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.37
Opettamisen ja arvioinnin välinen suhde / Teaching-assessment relationship: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.53
Interventionaalinen dynaaminen arviointi / interventionist dynamic assessment: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-19.24