10 Assessment: Static and dynamic assessment b7d731fabbea4ec8bac092fbbd2175c5

Assessment: Static and dynamic assessment

File Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 3) / extra readings and assignments (PART 3)
Osa 3: Arviointi / Part 3 Assessment
File Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
File Osa 3 / Part 3: Poehner et al. (2016)
Poehner, M. E., Davin, K. J., & Lantolf, J. P. (2016). Dynamic Assessment. In Language Testing and Assessment (pp. 1–14). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-02326-7_18-1
File Osa 3 / Part 3: Poehner & Leontjev (2020)
Poehner, M. E., & Leontjev, D. (2020). To correct or to cooperate: Mediational processes and L2 development. Language Teaching Research, 24(3), 295–316. https://doi.org/10.1177/1362168818783212

You can use this code to embed this media to other pages. This embed has fixed size and should work well on most use cases.

This page also supports oEmbed.

You can use this code to embed this media to other pages. This embed has responsive size and is intended to be used on responsive web sites.

This page also supports oEmbed.

Tällä videolla jatkamme dynaamisesta arvioinnista verraten sitä perinteisempään, "staattiseen" arviointiin. Keskustelemme staattisesta ja dynaamisesta arvioinnista viitaten aktuaaliseen kehitystasoon sekä lähikehityksen vyöhykkeeseen. Listaamme myös muutamia yleisimpiä piirteitä, jotka erottavat dynaamista ja staattista arviointia.

In this video, we will continue talking about dynamic assessment, comparing it with more traditional ‘static’ assessment. We will discuss static and dynamic assessment with reference to Zone of Actual Development and Zone of Proximal Development respectively. We will also list some common features that differentiate dynamic from static assessment.


Linkit / Links:

Lähikehityksen vyöhyke / Zone of Proximal Development: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.16

Dialektiikka/dialectics: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.37

Opettamisen ja arvioinnin välinen suhde / Teaching-assessment relationship: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.53

Interventionaalinen dynaaminen arviointi / interventionist dynamic assessment: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-19.24