8 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Käsitteet / Sociocultural theory and the (language) classroom: Concepts b43e85628dd845ccb2c5025f21893f43

Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Käsitteet / Sociocultural theory and the (language) classroom: Concepts

File Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 2) / extra readings and assignments (PART 2)
Osa 2 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone / Part 2 Sociocultural theory and the (language) classroom
File Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
File Osa 2 / Part 2: Poehner et al. (2018)
Poehner, M. E., Kinginger, C., van Compernolle, R. A., & Lantolf, J. P. (2018). Pursuing Vygotsky’s Dialectical Approach to Pedagogy and Development: A Response to Kellogg. Applied Linguistics, 39(3), 429–433. https://doi.org/10.1093/applin/amx033

You can use this code to embed this media to other pages. This embed has fixed size and should work well on most use cases.

This page also supports oEmbed.

You can use this code to embed this media to other pages. This embed has responsive size and is intended to be used on responsive web sites.

This page also supports oEmbed.

Tässä videossa keskustelemme käsitteistä sosiokulttuurisen teorian näkökulmasta. Video käsittelee arkipäivän käsitteitä ja tieteellisiä käsitteitä sekä sitä, miten ne yhdistyvät muodostaen todellisia käsitteitä.

In this video, we will discuss concepts as viewed by sociocultural theory. We will talk about everyday and scientific concepts and how they come together, forming true concepts.


Linkit / Links:

Välitys/mediation: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.15

Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / teacher-learner and learner-learner interaction: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.30

Dialektiikka/dialectics: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.37