5 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Obuchenie / Sociocultural theory and the (language) classroom: Obuchenie e42fa465fb254962ba83afbe4f9de7e4

Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone: Obuchenie / Sociocultural theory and the (language) classroom: Obuchenie

File Lisälukemisto ja tehtävät (OSA 2) / extra readings and assignments (PART 2)
Osa 2 Sosiokulttuurinen teoria ja (kielten) luokkahuone / Part 2 Sociocultural theory and the (language) classroom
File Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
Ekstratehtävät / Extra Assignment (koko resurssille / for the whole resource)
File Osa 2 / Part 2: Poehner et al. (2018)
Poehner, M. E., Kinginger, C., van Compernolle, R. A., & Lantolf, J. P. (2018). Pursuing Vygotsky’s Dialectical Approach to Pedagogy and Development: A Response to Kellogg. Applied Linguistics, 39(3), 429–433. https://doi.org/10.1093/applin/amx033

You can use this code to embed this media to other pages. This embed has fixed size and should work well on most use cases.

This page also supports oEmbed.

You can use this code to embed this media to other pages. This embed has responsive size and is intended to be used on responsive web sites.

This page also supports oEmbed.

Tällä videolla opit obuchenie-termin dialektisesta yhtenäisyydestä – opetus-oppimistoiminnasta. Keskustelemme siitä, miten 'obuchenie' ajaa meidät näkemään opettamisen ja oppimisen luokkahuoneessa tapahtuvat prosessit toisiinsa liittyvinä ja toisiansa välittävinä tekijöinä.

In this video, you will learn about the dialectical unity of obuchenie – teaching-learning activity. We will discuss how obuchenie compels us to see the teaching and learning processes in the classroom as interrelated and mediating one another.


Linkit / Links:

Dialektiikka/dialectics: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-17.37

Opettaja–oppija- ja oppija–oppija-vuorovaikutus / teacher-learner and learner-learner interaction: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-18.30

Staattinen ja dynaaminen arviointi / static and dynamic assessment: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/hum/kivi/muut/sct-l2/sct-l2/recording-18-01-2022-19.13