Pedagoginen kahvila XIII: Verkkopedagogisen valmennuksen ABC (27.10.2022) a3d1e5d820ba46adb69d5ead4bffbae6

Millainen prosessi on kehittää kurssi? Millainen kurssien käsikirjoittaja opettaja on? Entä mikä on verkkopedagogisen suunnittelun ABC-malli? Verkkopedagogisesta valmennuksesta sekä sen menetelmistä ja työkaluista alustaa alustaa koulutusteknologian konkari, jo yli 20 vuotta hybridiopetusta hyödyntänyt ja edelleen opetustaan kehittävä Leena Hiltunen.

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin kiinteäkokoinen upotus on laajasti yhteensopiva ja sopivin useimpiin käyttötarkoituksiin.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin responsiivinen eli mukautuva upotus soveltuu käyttöön responsiivisilla verkkosivuilla.

Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.

Mitkä ovat eri pedagogiset lähestymistavat, jotka helposti mennään autopilotilla omien opettajien malleja ja käsityksiä uusintaen? Entä miten huomioida opiskelijat ja hyvinvoinnin tukeminen verkkovälitteisessä opetuksessa? Mikä on tekniikan, opetusmenetelmien ja vuorovaikutuksen sopiva suhde? Mikä on verkko-opetuksessa oleellisinta- ja mitkä ovat vuosikymmenessä hioutuneet niksit tähän? Leena on toteuttanut hybridiopetusta ennen kuin kyseinen trenditermi edes huomattiin keksiä ja jakaa pedakahvilassa omista työskentelytavoistaan ja koulutusteknologian osaamisestaan hyödyllisiä ja konkreettisia ajatuksia omassa opetuksen käsikirjoittamisessa hyödynnettäväksi. Pedagogisessa kahvilassa käsitellään useita pragmaattisia lähestymistapoja, toimintamalleja kuin työkalujakin omien kurssien suunnitteluprosessin tueksi.
Sisältö:
  • Kuinka yhdistetään parhaat piirteet lähi-, etä- ja verkko-opetuksesta?
  • Miten vältät pahimmat "sudenkuopat"?
  • Miten käsikirjoitat omaa verkko- ja etäopetusta?
  • Miten lisätä osallisuutta ja vuorovaikutusta verkkovälitteisessä opetuksessa?
  • Millaisilla työkaluilla voidaan tukea sekä omaa opetusta että opiskelijoiden oppimista?