Pedagoginen kahvila XII: Jatkuva oppiminen (19.9.2022)
Mitä on Jatkuva oppiminen? Mitä mahdollisuuksia ja pedagogisia haasteita Jatkuvan oppimisen vaatimukset tuovat kursseille? Kenelle Jatkuva oppiminen kuuluu - ja miten voimme sitä pedagogisesti mielekkäästi ja antoisasti toteuttaa?
Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin kiinteäkokoinen upotus on laajasti yhteensopiva ja sopivin useimpiin käyttötarkoituksiin.
Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.
Voit käyttää tätä koodia upottaaksesi median toiselle sivulle. Tämän koodin responsiivinen eli mukautuva upotus soveltuu käyttöön responsiivisilla verkkosivuilla.
Tämä sivu tukee myös oEmbed-upotusta.
Mitä pedagogisesti tulee huomioida Jatkuvan oppimisen kurssia luodessa? Miten välttää kurssituotanto-projektin isoimmat sudenkuopat ja sujuvasti hyödyntää Jatkuvan oppimisen kurssin tuotannossa Jatkuvan oppimisen käsikirjaa? Entä mitä tukea ja palveluita tekniseltä puolelta Digipalveluilta on kurssien Jatkuvaan oppimiseen siirtämisessä tarjolla? Aiheesta alustavat Koulutuspalveluiden Antti Laitinen sekä Digipalveluiden O-tiimin Marko Strang.
Lisäksi IT-tdk:n kyberturvallisuussoturi Panu Moilanen kertoo case-esimerkinä, kuinka sujui IT-tdk:n Kansalaisen kyberturvallisuus -kurssin luomisprosessi ja julkaisu Jatkuvan oppimisen onlinecourses.jyu.fi -moodle-alustalle. Kansalaisen kyberturvallisuus -kurssin on saavuttanut suurta menestystä nyt tarjolla olevien Jatkuvan oppimisen kurssien joukossa keräten jo ensimmäisenä vuotenaan tuhansia suorituskertoja ja toimii oivana esimerkkinä onnistuneesta lopputuloksesta Jatkuvan oppimisen tarjontaan.
Sisältö:
- Antti Laitinen: Mitä on Jatkuvan oppiminen, mitä sen pedagogiikassa on erityisesti huomioitavaa? Entä mikä on Jatkuvan oppimisen käsikirja ja Jatkuvan oppimisen tuotannonkäsikirja?
- Marko Strang: Digipalveluiden rooli ja sieltä saatava digituki
- Panu Moilanen, case-esimerkki: Kansalaisen kyberturvallisuus -kurssi ja Onlinecourses.jyu.fi -moodle-alusta
- Kysymykset ja keskustelua aiheesta