Eräitä huomioita: Jyväskylän kaupunkisuunnittelu 9893721d3dce49368c3dcf130c1c7d66

Ajankohtaisjournalismi televisiossa -kurssi kevät 2015

You can use this code to embed this media to other pages. This embed has fixed size and should work well on most use cases.

This page also supports oEmbed.

You can use this code to embed this media to other pages. This embed has responsive size and is intended to be used on responsive web sites.

This page also supports oEmbed.

Kenelle kaupunkia rakennetaan ja kenen ehdoilla? Kenellä on valta sanoa kaupunkisuunnittelun viimeinen sana: rakennusliikkeillä, virkamiehillä vai vaaleilla valituilla luottamuselimillä?

Kunnat takovat rahaa kaavoilla ja tonttikaupoilla. Yhdellä nuijankopautuksella joutomaan arvo voidaan moninkertaistaa kaavoittamalla se liike- tai asuntotontiksi. Mutta kenen ääni kaavapäätöksissä lopulta kuuluu?

Näihin kysymyksiin etsitään vastauksia Jyväskylän yliopiston journalistiikan opiskelijoiden toimittamassa ajankohtaisohjelmassa Eräitä huomioita: Jyväskylän kaupunkisuunnittelu.

Studion penkeille on kutsuttu kaupunkiaktiivi ja Yläkaupungin Yö -tapahtuman toiminnanjohtaja Kyösti Ylikulju sekä Jyväskylän kaupunkirakennelautakunnan varapuheenjohtaja, kiinteistönvälittäjä Reijo Savolin.

Ohjelma on tehty Ajankohtaisjournalismi televisiossa -kurssilla keväällä 2015.