Eräitä huomioita: Jyväskylän kaupunkisuunnittelu 9893721d3dce49368c3dcf130c1c7d66

Ajankohtaisjournalismi televisiossa -kurssi kevät 2015

Kenelle kaupunkia rakennetaan ja kenen ehdoilla? Kenellä on valta sanoa kaupunkisuunnittelun viimeinen sana: rakennusliikkeillä, virkamiehillä vai vaaleilla valituilla luottamuselimillä?

Kunnat takovat rahaa kaavoilla ja tonttikaupoilla. Yhdellä nuijankopautuksella joutomaan arvo voidaan moninkertaistaa kaavoittamalla se liike- tai asuntotontiksi. Mutta kenen ääni kaavapäätöksissä lopulta kuuluu?

Näihin kysymyksiin etsitään vastauksia Jyväskylän yliopiston journalistiikan opiskelijoiden toimittamassa ajankohtaisohjelmassa Eräitä huomioita: Jyväskylän kaupunkisuunnittelu.

Studion penkeille on kutsuttu kaupunkiaktiivi ja Yläkaupungin Yö -tapahtuman toiminnanjohtaja Kyösti Ylikulju sekä Jyväskylän kaupunkirakennelautakunnan varapuheenjohtaja, kiinteistönvälittäjä Reijo Savolin.

Ohjelma on tehty Ajankohtaisjournalismi televisiossa -kurssilla keväällä 2015.