WEBVTT Kind: captions; Language: fi 1 00:00:03.010 --> 00:00:07.970 Lähdetään sitten tarkastelemaan minkälaista faktaa näkökulmanne 2 00:00:07.970 --> 00:00:16.280 realistinen laadullinen tutkimus voisi olla. 3 00:00:16.280 --> 00:00:21.610 Palataan tähän teoriaan merkitykseen, jonka haluan tässä luennolla niinku nostaa. 4 00:00:21.610 --> 00:00:25.280 Semmoisena hyvin keskeisenä asiana ja. 5 00:00:25.280 --> 00:00:28.800 Pyrkiä niinku hahmottamaan sitä, että miten miten teoriaa niinku 6 00:00:28.800 --> 00:00:34.170 ymmärretään tämmöisessä faktan näkökulmassa ja kriittiseen realismiin 7 00:00:34.170 --> 00:00:42.020 pohjautuvassa laadullisessa tutkimuksessa. Ja mitä tää aiempi? 8 00:00:42.020 --> 00:00:48.060 Abstrakti abstrakti keskustelu tuosta kriittisen realismin tämmöisestä perusteeseista 9 00:00:48.060 --> 00:00:52.490 voi antaa niin, kun mahdolliselle tutkimukselle. 10 00:00:52.490 --> 00:00:54.720 Ja. 11 00:00:54.720 --> 00:00:59.340 Tää realismi korostaa tän teorian ja teoreettisennin merkitystä ja tämmöisen täysin 12 00:00:59.340 --> 00:01:04.800 aineistolähtöiseen analyysiin on suhtauduttu kohtuullisen kriittisesti. 13 00:01:04.800 --> 00:01:12.440 Ja sen on niinku nähty liittyvää tämmöisiä niinku positiiviseen ajatteluun linkittyvän. 14 00:01:12.440 --> 00:01:15.440 Ja. 15 00:01:15.440 --> 00:01:20.440 Nää on teologiset kysymykset eli kysymys, että tähän todellisuuden. 16 00:01:20.440 --> 00:01:22.370 Luonteesta. 17 00:01:22.370 --> 00:01:28.250 Ja sen tutkimuskohteen tarkasta teoreettisesta määrittelystä miten mikä osa todellisuutta 18 00:01:28.250 --> 00:01:32.150 on kyseessä ja miten se ymmärretään, niin on keskeinen. 19 00:01:32.150 --> 00:01:38.370 Meidän aloilla tässä kasvatustieteen kentällä, ohjauksessa, psykologiassa. 20 00:01:38.370 --> 00:01:40.700 Me ollaan usein kiinnostuneita. 21 00:01:40.700 --> 00:01:45.560 Ihmisten toiminnasta käytännöistä. 22 00:01:45.560 --> 00:01:51.930 Oppimisesta ymmärrettynä toimintana tai prosessina sosiaalisista rakenteista. 23 00:01:51.930 --> 00:01:54.220 Ja nää on semmoisia asioita jotka. 24 00:01:54.220 --> 00:01:58.600 Tulisi jollain tavalla siinä niinku tutkimuksessa tarkentaa, että 25 00:01:58.600 --> 00:02:01.950 millä tavalla me ymmärretään nämä ja millä tavalla. 26 00:02:01.950 --> 00:02:06.920 Mihin me niin kun kohdennetaan se se meidän niinku. 27 00:02:06.920 --> 00:02:12.920 Sen empiirisen tutkimuksen katse. 28 00:02:12.920 --> 00:02:19.910 Nyt teoriasta on hyvä huomata, että se voidaan ymmärtää useammassa merkityksessä ja. 29 00:02:19.910 --> 00:02:26.680 Tutkimuksessa tarvitaankin usein erityyppisiä teorioita. 30 00:02:26.680 --> 00:02:30.430 Keskiössä on siis tää tutkimuskohteen tarkka teoreettinen määritys 31 00:02:30.430 --> 00:02:35.380 ja käsitteellistäys, mikä on yksi teoria ja se voi liittyä siihen, 32 00:02:35.380 --> 00:02:39.010 että miten me sanoitetaan ja määritellään se. 33 00:02:39.010 --> 00:02:41.340 Meidän tutkimustehtävä se. 34 00:02:41.340 --> 00:02:49.180 Ydinsota onko kysymys esimerkiksi käytännöistä? 35 00:02:49.180 --> 00:02:53.920 Sitten on spesifimpia empiria pohjaavia teorioita, joita. 36 00:02:53.920 --> 00:02:58.530 Hyödynnetään ja joiden kautta niin kun. 37 00:02:58.530 --> 00:03:05.550 Aineistossa tehtäviä havaintoja voidaan niin kun tarkastella suhteessa aiempaan. 38 00:03:05.550 --> 00:03:10.810 Tutkimukseen tai tutkimuksen tuottavaan niinku ymmärrykseen. 39 00:03:10.810 --> 00:03:17.670 Erilaisista ilmiöistä ja prosesseista tai rakenteista, niiden luonteista ja piirteistä. 40 00:03:17.670 --> 00:03:23.620 Puhutaan paradigma aterioista ja substanssia formaateista teorioista. 41 00:03:23.620 --> 00:03:27.110 Eli tarvitaan tämmöistä meteor eettistä. 42 00:03:27.110 --> 00:03:30.300 Tutkimuskohteen tarkkaa määrittelyä. 43 00:03:30.300 --> 00:03:36.290 Ja sitten tämmöisiä empirian pohjaavia teorioita. 44 00:03:36.290 --> 00:03:45.150 Joilla voidaan valottaa niinku sen. Ilmiö erilaisia puolia. 45 00:03:45.150 --> 00:03:49.350 Tässä nostaa esimerkiksi. 46 00:03:49.350 --> 00:03:56.710 Anne mari soudun hiljattain julkaistun artikkelin otsikolla väistelevaa ohjausta opinto 47 00:03:56.710 --> 00:04:02.660 ohjauksen yksin jättävät käytänteet maahanmuuttotaustaisten nuorten parissa. 48 00:04:02.660 --> 00:04:06.840 Ja. Luen tässä tätä. 49 00:04:06.840 --> 00:04:11.100 Artikkelia. 50 00:04:11.100 --> 00:04:18.220 Tämmöiseen niinku realistiseen lukutapaan pohjaavana artikkelina, mutta tätä ei tässä 51 00:04:18.220 --> 00:04:24.130 artikkelissa eksplisiittisesti kirjoiteta auki, että artikkeli pohjaa. 52 00:04:24.130 --> 00:04:29.560 Realistiseen lukutapaan siellä hyödynnetään sisällön analyysia 53 00:04:29.560 --> 00:04:32.440 dialogista tematiisointia, joiden. 54 00:04:32.440 --> 00:04:37.360 Lähtökohdat ovat niinku jossain määrin voi ajatella. 55 00:04:37.360 --> 00:04:41.160 Linkittyy realistiseen lukutapaan. 56 00:04:41.160 --> 00:04:46.560 Ja tää edustaa nyt semmoista tavallaan, että varsinkin tieteellisessä artikkelissa, 57 00:04:46.560 --> 00:04:51.950 jossa sanamäärät on hyvin rajattu ja niin joskus on tarkoituksenmukaista fokusoida 58 00:04:51.950 --> 00:04:56.190 nimenomaan siihen empiiriseen viestiin ja niihin tuloksiin. 59 00:04:56.190 --> 00:05:00.450 Ja tuoda ne siihen keskiöön ja ei käydä sitä tieteen filosofista 60 00:05:00.450 --> 00:05:03.710 keskustelua ei ole tarkoituksenmukaista käydä. 61 00:05:03.710 --> 00:05:09.550 Kun taas monografia opinnäytteistä esimerkiksi pro gradussa tai monografia 62 00:05:09.550 --> 00:05:13.110 väitöskirjassa tai tieteellisessä kirjassa. 63 00:05:13.110 --> 00:05:17.000 Joka pohjaa empiiriseen tutkimukseen on niinku tarkoituksenmukaista ja 64 00:05:17.000 --> 00:05:23.230 tilaa ja tilaa niinku avata semmoisia peruslähtökohtia. 65 00:05:23.230 --> 00:05:27.990 Mutta mä luen tätä artikkelia nyt, koska tässä on niinku monia semmoisia hyviä 66 00:05:27.990 --> 00:05:34.550 piirteitä ja myös semmoinen niin kun näkökulma konkreettinen näkökulma tähän 67 00:05:34.550 --> 00:05:40.410 teoriaan ja teoriaan erilaisiin muotoihin, jotka miten esiintyy tutkimuksessa 68 00:05:40.410 --> 00:05:44.970 ja tutkimuksen kysymyksen asettelussa. 69 00:05:44.970 --> 00:05:50.650 Tässä tutkimuksen aineistona on opinto ohjaajien ja peruskoulu ja amiksen. 70 00:05:50.650 --> 00:05:55.140 Maahanmuuttotaustaisten nuorten haastatteluja ja varsinainen analyysi 71 00:05:55.140 --> 00:06:00.400 kohdentuu näihin opinto ohjaajien haastatteluihin ja. 72 00:06:00.400 --> 00:06:03.300 Opinto ohjaajilta. 73 00:06:03.300 --> 00:06:07.340 Opinto ohjaajien haastatteluista pyritään tavoittamaan näitä niin kun 74 00:06:07.340 --> 00:06:13.190 opinto ohjauksen erilaisia käytäntöjä näiden käytänteitä näiden maahanmuuttajataustaisten 75 00:06:13.190 --> 00:06:19.470 nuorten kanssa toimittaessa. Ja tässä tavallaan. 76 00:06:19.470 --> 00:06:24.740 Näiden nuorten haastattelut ja semmoinen kontekstuaalinen tieto on. 77 00:06:24.740 --> 00:06:26.890 Tärkeässä roolissa. 78 00:06:26.890 --> 00:06:32.870 Mikä on tämmöiselle realistiselle tutkimukselle? 79 00:06:32.870 --> 00:06:38.980 Ominaista, että nähdään niinku tärkeänä se, että ymmärretään 80 00:06:38.980 --> 00:06:43.180 sitä kontekstia missä se toimi. Tarkasteltava toiminta. 81 00:06:43.180 --> 00:06:49.590 Tapahtuu ja meillä on niinku mahdollisesti useampia niin kuin lähteitä, joiden kautta voidaan 82 00:06:49.590 --> 00:06:58.530 varmentaa niitä niiden ymmärrystä niistä prosesseista, joita on meneillään. 83 00:06:58.530 --> 00:07:03.780 Esimerkiksi diskurssianalyysi saattaa ajatella, että pysytään hyvin tiukasti. 84 00:07:03.780 --> 00:07:10.520 Siinä sen tekstikokouksen tämmöisen tekstikokonaisuuden tasolle, joka joka ajatellaan 85 00:07:10.520 --> 00:07:14.680 niinku kontekstuaalisiaoituneen ja tiettyä niin tiettyyn. 86 00:07:14.680 --> 00:07:20.470 Tiettyjen puhetapojen niinku maailmana, jossa josta ne niinku 87 00:07:20.470 --> 00:07:25.580 erilaiset puhetavat on tavoitettavissa. Ja. 88 00:07:25.580 --> 00:07:27.420 Kontrolloidaan tavallaan. 89 00:07:27.420 --> 00:07:30.280 Pysytään hyvin tarkasti tietyn aineiston tasolla. 90 00:07:30.280 --> 00:07:35.980 Tämmöisessä näytenäkökulma on pohjassa tutkimuksessa niin realismi. 91 00:07:35.980 --> 00:07:38.790 Eroaa siitä se. 92 00:07:38.790 --> 00:07:45.100 Siinä mielessä, että usein tavoitteena on niin kun. 93 00:07:45.100 --> 00:07:51.390 Hyödyntää monenlaisia lähteitä ja tämmöistä kontekstuaalisia tietoa. 94 00:07:51.390 --> 00:07:54.420 Tarkastelun kohteeksi tässä artikkelissa määritellään nuorten 95 00:07:54.420 --> 00:08:01.120 ja opinto ohjaajien välinen ohi puhuminen. Ja. 96 00:08:01.120 --> 00:08:04.180 Että tarkastellaan nuorten ja opinto ohjaajien välistä vuorovaikutusta 97 00:08:04.180 --> 00:08:09.650 ja ohjaussuhteita ja erityisesti ohjauksen käytänteitä ja tää ohipuhuminen 98 00:08:09.650 --> 00:08:29.650 on ehkä tämmöinen ohjauksen käytänne. 99 00:08:31.200 --> 00:08:36.890 Eli tän tutkimuksen ydinkohde. Ovat nää käytänteet. 100 00:08:36.890 --> 00:08:38.690 Ja ne kuvataan. 101 00:08:38.690 --> 00:08:47.340 Käytänteiden käsitteellä ja tässä on kyse kysymysohjauksen käytänteistä ja. 102 00:08:47.340 --> 00:08:52.550 Siitä, mitä siellä ohjauksessa tapahtuu ja millä tavalla sitä ohjausta toteutetaan. 103 00:08:52.550 --> 00:08:57.680 Millaista se vuorovaikutus on? Ja käytänteitä. 104 00:08:57.680 --> 00:09:05.160 Voi tässä nyt ajatella. Että tämmöisenä emergingttina ilmiönä. 105 00:09:05.160 --> 00:09:16.310 Joka syntyyn niin kun näiden yksilöiden toiminnoista, mutta ei ole palautettavissa. 106 00:09:16.310 --> 00:09:19.830 Niinku että tavallaan yksilöiden yksittäisiin toimiin eli 107 00:09:19.830 --> 00:09:22.920 se on se on ne on tämmöisiä niinku pakoon. 108 00:09:22.920 --> 00:09:27.420 Kohtuullisen vakaita tapoja toimia. 109 00:09:27.420 --> 00:09:32.300 Ja käytänteet on tässä termina sopiva koska. 110 00:09:32.300 --> 00:09:38.690 Se on lähellä käytäntöjen käsitettä, josta. 111 00:09:38.690 --> 00:09:43.570 Jota on tässä yhteiskuntatieteiden tieteessä teoretisoitu. 112 00:09:43.570 --> 00:09:50.270 Esimerkiksi sosiologiper burger on kehittänyt teoriaa käytännöistä ja. 113 00:09:50.270 --> 00:09:52.490 Siinä teoriassa on kysymys. 114 00:09:52.490 --> 00:09:55.960 Tai ytimessä on se, että millä tavalla. 115 00:09:55.960 --> 00:10:00.980 Ihmisten toiminnan ja tämmöisten niinku rakenteiden. 116 00:10:00.980 --> 00:10:03.760 Ja olosuhteiden. 117 00:10:03.760 --> 00:10:06.880 Olosuhteiden niinku että tietyssä rakenteellisessa puitteissa 118 00:10:06.880 --> 00:10:13.160 ja olosuhteissa syntyy käytännöt. Ihmisten toiminnan. 119 00:10:13.160 --> 00:10:19.260 Myötä. Eli tämmöisiä toimintakuvioita. 120 00:10:19.260 --> 00:10:23.250 Jotka on kohtuullisen vakiintuneita. 121 00:10:23.250 --> 00:10:29.310 Niin käytänteiden termi tässä tutkimuksessa ehkä ammentaa tän tyyppisestä 122 00:10:29.310 --> 00:10:35.230 sosiologisesti ajatuksesta, mutta samalla. 123 00:10:35.230 --> 00:10:37.340 Se tuodaan niinku tämmöiseen. 124 00:10:37.340 --> 00:10:42.800 Tavallaan paikalliseen kontekstiin ja hieman tämmöisellä, niin kun. 125 00:10:42.800 --> 00:10:45.460 Termina jolla ei ole ehkä niin raskasta. 126 00:10:45.460 --> 00:10:51.570 Teoreettista painotaakkaa mukana. 127 00:10:51.570 --> 00:10:56.330 Ja näihin käytäntöihin sisältyy tämmöinen konkreettinen tekeminen ja tapahtumat 128 00:10:56.330 --> 00:11:01.710 ja toiminta, joita tässä artikkelissa luetaan ja samalla merkitykset näkemykset, 129 00:11:01.710 --> 00:11:09.780 perustelut miksi toimitaan niin kuin toimitaan. 130 00:11:09.780 --> 00:11:15.830 Eli ne käytänteet ole jotain, mikä ei ole palautettavissa yksittäisten ohjaajien 131 00:11:15.830 --> 00:11:20.440 toimiin tai tekemisiin, vaan jostain semmoisesta yleisemmästä. 132 00:11:20.440 --> 00:11:26.270 Yleisemmästä, joka tapahtuu tietyissä puitteissa ja olosuhteissa. 133 00:11:26.270 --> 00:11:28.360 Sitten. 134 00:11:28.360 --> 00:11:32.760 Vähän eri tyyppisinä teorioina tässä artikkelissa. 135 00:11:32.760 --> 00:11:39.100 Hyödynnetään ohjauksen orientaatiota sanna vehviläisen vehviläisen 136 00:11:39.100 --> 00:11:44.610 muotoilemaan teoriaa siitä, että minkä tyyppisiä. 137 00:11:44.610 --> 00:11:49.910 Toimintaorientaantioita ohjauksessa voi olla läsnä. 138 00:11:49.910 --> 00:11:54.010 Onko ohjaus enemmän tämmöistä neuvolaa tietoa antavaa? 139 00:11:54.010 --> 00:11:58.840 Vai tapahtuuko siitä tämmöistä tutkivaa vuorovaikutteista? 140 00:11:58.840 --> 00:12:02.700 Toimintaa ohjattavan kanssa. 141 00:12:02.700 --> 00:12:06.110 Tätä hyödynnetään empiirisestä. Teoriana siitä. 142 00:12:06.110 --> 00:12:08.710 Minkä tyyppisiä? 143 00:12:08.710 --> 00:12:12.770 Ilmiöitä ohjauksessa niinku voidaan havainnoida. 144 00:12:12.770 --> 00:12:17.490 Sitten toisena tulkinnallisen kehyksenä soutu tähän nostaa monikulttuurisesta ohjauksesta 145 00:12:17.490 --> 00:12:22.540 ja maahanmuutosta käytävän kasvatus sosiologiassa ja nuori nuorisotutkimuksenllisen 146 00:12:22.540 --> 00:12:28.220 keskustelun, josta hän ammentaa monenlaisia näkökulmia. 147 00:12:28.220 --> 00:12:34.600 Etnisyydestä ja ruudullistamisesta ja tämä toimii tämmöisenä laveanmpana kehyksenä, 148 00:12:34.600 --> 00:12:39.370 johon keskusteluun näitä havaintoja näistä ohjauksen käytänteiden. 149 00:12:39.370 --> 00:12:45.170 Tarkastelusta peilataan ja ne tarjoaa semmoisia tulkinta tulkintoja. 150 00:12:45.170 --> 00:12:47.580 Tää aiempien pirinen ja. 151 00:12:47.580 --> 00:12:52.500 Empiirinen keskustelu ja tietyt teoreettiset käsitteet. 152 00:12:52.500 --> 00:12:56.600 Eli täällä on erityyppisiä teorioita nyt tässä. 153 00:12:56.600 --> 00:13:01.690 Ydin tutkimuksen ydinkohde ja tämän tutkimuksen metateoria kiteytyy 154 00:13:01.690 --> 00:13:05.600 tähän käytänteiden käsitteeseen, joka on se tutkimuksen. 155 00:13:05.600 --> 00:13:07.840 Tavallaan. 156 00:13:07.840 --> 00:13:13.150 Ydintarkastelukohde ja sitten empiirisiä teorioita. 157 00:13:13.150 --> 00:13:19.390 Jotka joilla tavallaan kuvataan näitä erilaisia ilmiöitä ja millä tavalla 158 00:13:19.390 --> 00:13:27.190 niitä niin ne niinku todellisuudessa jäsentyy ja hahmottuu. 159 00:13:27.190 --> 00:13:30.110 Selittäminen ja kausariisuus on mielenkiintoinen kysymys, 160 00:13:30.110 --> 00:13:34.760 että tässä esimerkkiä artikkelissa. Myös. 161 00:13:34.760 --> 00:13:37.440 Eli. 162 00:13:37.440 --> 00:13:41.680 Tässä artikkelissa tarjoillaan tämmöinen paikallinen ja kontekstuaalisiaoitu 163 00:13:41.680 --> 00:13:46.420 selitys tämmöisestä tuloksia hakevasta ja yhteiskunnallisuutta väistelevasta 164 00:13:46.420 --> 00:13:50.830 ohjauksesta ja sen seurauksista. Eli. 165 00:13:50.830 --> 00:13:55.390 Tämä on laadullinen artikkeli, mutta tässä myös ehdotetaan, 166 00:13:55.390 --> 00:13:58.220 että asioilla on vaikutusta. 167 00:13:58.220 --> 00:14:02.060 Näillä käytänteillä on monenlaista vaikutusta. 168 00:14:02.060 --> 00:14:06.670 Eli näillä käytänteillä on tietynlaiset kausaalisesti voimaa. 169 00:14:06.670 --> 00:14:11.110 Tai kriittisen realismin kielellä. 170 00:14:11.110 --> 00:14:15.960 Ilmaistuna ja tämän tyyppisiä selityksiä. 171 00:14:15.960 --> 00:14:18.820 Laadullisessa tutkimuksessa annetaan. 172 00:14:18.820 --> 00:14:24.700 Ja laadullisesta tutkimuksesta myös halutaan siitä huolimatta, että puhutaan. 173 00:14:24.700 --> 00:14:31.460 Ja korostetaan sitä, että vaikutuksia ja syy seuraussuhteita laadullisessa tutkimuksessa ei 174 00:14:31.460 --> 00:14:37.800 tulisi tutkia, mutta näissä selityksissä on kysymys tämmöisestä paikallisista. 175 00:14:37.800 --> 00:14:42.250 Selityksistä, jotka on hyvin tarkoin niinku kontekstiin. 176 00:14:42.250 --> 00:14:44.810 Niin sidottuja ja. 177 00:14:44.810 --> 00:14:50.780 Siihen liittyy kuvausta ja pyrkimystä selittää näitä tämmöisiä mekanismeja ja erilaisia 178 00:14:50.780 --> 00:14:58.300 monenlaisia tekijöitä, jotka tulevat yksi näissä käytänteissä. 179 00:14:58.300 --> 00:15:01.560 Eli tämäntyyppisellä ohjauksen käytänteillä, jotka 180 00:15:01.560 --> 00:15:06.790 tässä tunnistetaan ja nostetaan esiin. 181 00:15:06.790 --> 00:15:09.930 On seurauksia esimerkiksi nuorille. 182 00:15:09.930 --> 00:15:14.490 Artikkelissa nostetaan tämmöinen yksin jääminen, yksinäisyys, sitten 183 00:15:14.490 --> 00:15:18.230 kynnyksen muotoutuminen ohjaukseen hakeutumisessa. 184 00:15:18.230 --> 00:15:22.280 Ja sitten taustalla on tämmöinen oma aloitteisuuden yhteiskunnallinen 185 00:15:22.280 --> 00:15:27.000 odotus ja millä tavalla sitä niin kun oma aloitteisuuden. 186 00:15:27.000 --> 00:15:34.620 Painotusta uusinnetaan. Ja. 187 00:15:34.620 --> 00:15:40.030 Ohjaukselle tällä on se seurauksia, tässä uusinnetaan tämmöistä yksilökeskeistä 188 00:15:40.030 --> 00:15:46.840 ja individualistista tapaa ymmärtää ohjaus. 189 00:15:46.840 --> 00:15:50.020 Kun kun se niinku monien. 190 00:15:50.020 --> 00:15:52.460 Nuorten kohdalla siinä on kysymys. 191 00:15:52.460 --> 00:15:56.220 Näissä prosesseissa on kysymys hyvin niinku tämmöisestä suhteisiin 192 00:15:56.220 --> 00:16:01.260 kiinnittyyvasta asiasta erilaisista valintaprosessista näissä koulutuksen 193 00:16:01.260 --> 00:16:06.370 nivelvaiheessa eli siellä on perhe. Kaverit. 194 00:16:06.370 --> 00:16:12.060 Monenlaiset tekijät läsnä. Mutta ohjauksessa. 195 00:16:12.060 --> 00:16:17.740 Ohjausta määrittää tai jotenkin muotoilee semmoinen ajatus siitä, että 196 00:16:17.740 --> 00:16:21.160 kysymys on tämmöistä yksilöiden rationaalisten yksilöiden tekemistä 197 00:16:21.160 --> 00:16:23.700 valinnoista ja meidän täytyy niinku tavoittaa. 198 00:16:23.700 --> 00:16:28.930 Jotenkin se yksilön tahto sieltä jostain. 199 00:16:28.930 --> 00:16:35.620 Niin nää ei ole täysin ongelmattomia. Ja sitten. 200 00:16:35.620 --> 00:16:38.850 Toisaalta tää on niinku näiden käytänteiden. 201 00:16:38.850 --> 00:16:46.730 Niinku tekijä tämmöinen eetos ohjauksen eetos. 202 00:16:46.730 --> 00:16:48.750 Joka niinku. 203 00:16:48.750 --> 00:16:52.410 Johtaa siihen, että tällaisia niinku käytänteitä muotoutuu. 204 00:16:52.410 --> 00:17:06.000 Ja samalla siinä uusinnetaan niitä eli tullaan niin kun toistaneeksi sitä. 205 00:17:06.000 --> 00:17:12.270 Eli nää vallitsevat ohjauksen käytäntöön tai tietty tendenssi näissä käytännöissä yhtäältä, 206 00:17:12.270 --> 00:17:18.680 niin kun syntyvät toiminnan kohdatessa tietyt rakenteelliset olosuhteet. 207 00:17:18.680 --> 00:17:21.930 Ja kantavat kausaalisesti voimaa mukanaan tuottaen 208 00:17:21.930 --> 00:17:30.450 sitten toisaalta erilaisia seurauksia. Eli tää artikkeli. 209 00:17:30.450 --> 00:17:35.100 Tän selittämisen näkökulmasta niinku kuvastaa tämmöistä. 210 00:17:35.100 --> 00:17:40.250 Sittenpä se niin kun paikallista selittämistä. 211 00:17:40.250 --> 00:17:44.850 Joka, joka on niinku mahdollista laadullisessa tutkimuksessa, kun sitä 212 00:17:44.850 --> 00:17:53.070 ajaa lähestytään tälle realistisesta näkökulmasta. 213 00:17:53.070 --> 00:17:56.980 Tässä on lopuksi tämän esityksen lähteet.